Komunikat Rzecznika Praw Pacjenta – P. Krystyny Kozłowskiej, dotyczący ogólnopolskiej kampanii informacyjnej promującej prawa pacjenta Drukuj Email
Pacjencie, czy znasz swoje prawa?
Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył Twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do: Świadczeń zdrowotnych; Informacji o swoim stanie zdrowia; Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem; Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych; Poszanowania intymności i godności; Dokumentacji medycznej; Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza; Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego; Opieki duszpasterskiej; Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:
Bezpłatna infolinia: 800-190-590 (czynna pn.-pt. w godz. 9.00-21.00)
Połączenia z tel. komórkowych (płatne wg. stawek operatora): (22) 833-08-85; (22) 635-59-96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.

Biuro Rzecznika Praw pacjenta
Al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
Tel. (22) 532-82-50; fax: (22) 833 08 86;
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ; www.bpp.gov.pl

Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
 

 

klnss

HGL

ueefs

@

Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego